louisesblogg

Alla inlägg under november 2010

Av Louise - 8 november 2010 22:20

För fartfylld för min smak! Jag åkte till vittskövle vid halv tio på fm för jag skulle hjälpa pappa att städa det sista i farmors lägenhet . Men besöket började med att silver rymde, vi kom innanför dörren och jag tog av Silver kopplet och det tog 2 sekunder sen var han framme vid dörren, öppna den och stack ut. Han bara kuta iväg med Leo efter sig. Hysteriskt! Tur kom Leo direkt tillbaka och jg gick efter silver och ropade. Plötsligt kom han springandes mot mig borta från åkern och var hur glad som helst. Jag kopplade honom och vi gick hem. Världens duktigaste hund! MEN en halvtimme efter den incidenten rymde Lilja. Vi skulle ut och gå , jag Lotta och hundarna, Leo och lilja höll på att busa runt och då lyckades jag tappa hennes koppel. Jag ropade men bägge hundarna försvann ut i skogen. Jag och silver sprang efter (Lotta var en sväng inne) och ropade. Efter ett tag LEo tillbaka lunkandes men ingen lilja. Såklart. Jag gick vidare och ropade och Lotta ,som hade kommit ut hörde mig i skogen , kom ochmötte upp. Så vi gick en runda ropande, visslande och ylande(!) i skogen. Ingen lilja. Mina fötter var genomsura och iskalla, vilket känns sådär eftersom jag redan började känna mig förkyld igår. Vi gick hem och jag och silver satt på trappan ett tag och ylade och ropade. Sen tog jag en sväng med bilen runt runt för att hoppas på att jag skulle se henne . Men icke.Kl två hade jag tid på vårcentralen för att ta bort en hudförändring, så det var bara att köra dit. Var så underbart för jag fick bedövning!! Det är man verkligen inte bortskämd med efter att ha tatuerat sig x antal timmar :) När jag satte på mobilen efter besöket fick jag ett meddelande att Lilja hade kommit tillbaka. Så jag pappa och Lotta tog en sväng till Axeltorp Och hälsade på farmor när jag kom tillbaka. Hon verkade nöjd och vi stannade tills det var kvällsmat. Resten av kvällen har jag legat deckad i soffan. Slut efter all oro under dagen. Nu ska jag försöka sova.. Natti

Av Louise - 7 november 2010 15:29

Jag och mamma var och hälsade på Claes och Ia fredag till lördag. Dom bor i Ballringe vid naturreservatet Fyledalen. Så sjukt vackert där!

Jag vill så gärna bo där, på österlen..


Mamma och Ia pusslar

  Claes vilade mycket pga av han opererat knäet nyligen.  

Claes och Ia <3


På lördagen fick vi besök av Sanna och Robert men innan vi körde hem åkte vi förbi vittskövle och lämnade en krans i bäcken vid Robins plats..

Saknaden är enorm


     

Av Louise - 4 november 2010 22:17

      


Blev 2,5 h hos tatueraren idag. Egentligen skulle jag vara där i 3h, men jag klarade helt enkelt inte mer. Hela armen dunkade precis som att tatueringen var ett öppet sår. Efter ett tag började hela min kropp skaka av smärtan och jag kände mig sjukt konstig. Nu på efterhand förstår jag att min kropp hamnade i chock och det var därför jag blev så. Hände likadant när jag pierca tungan och piercaren tog fel så det blev genom ett blodkärl.

Efter att jag lämnade tatueraren var jag helt nollställd och minns knappt vad jag gjorde den timmen på stan innan jag tog bussen hem. Skumt.


All respekt till folk som tatuerar sig men man har inget att komma med så länge man inte gör en stor tatuering som ska skuggas osv. Dvs nålen jobbar på samma yta länge. Jag förstår nu varöfr jag inte tyckt att det gjort så ont med mina andra tatueringar, dom har inte varit tillräckligt stora och därför inte tagit så långt tid.


Börjar faktiskt undra lite över vad jag gett mig in på. Gillar tatueringen och vet att jag kommer trivas i den MEN jag har MINST 3h kvar och jag vet inte hur jag ska stå ut. Kan inte blåsa av det heller, vem vill gå runt med en halvfärdig tatuering? Jaaaaaaaa jag ska ta mig i skinnet och sluta vara en barnrumpa

Av Louise - 4 november 2010 17:59

    





Har fått dille på att ladda hem gratis apps till min iphone. En klar favorit är instagram, ett program där man tar foton sen har man typ 8 olika filter man kan lägga på bilden. Har hur kul som helst med det:) Har även en apps som heter color splash, där man har en svartvit bild och kan välja detaljer i färg. Har dock inte fattat hur det fungerar än. Ska ut på itunes store ikväll och ragga mer gratis:)

  

Av Louise - 3 november 2010 22:58

Ligger och ska försök sova. Trodde att det skulle bli lättare att somna på kvällen sen vi ställde om klockan men det är snarare tvärtom. Martin och Lilja ligger här brevid mig och sover som barn. Jag kommer nog sova gott efter allt klor och skurpulver jag andats in idag. Har fete skurat farmors badrum. Hemtjänsten i degeberga borde verkligen skämmas rent ut sagt!!! Farmors toalett var så jävla snuskig, gammal damm och mögel i duschen pga av att det nog aldrig städats där eller att något bryr sig om att skrapa bort vattnet efter dusch. Detta är ju hemtjänstens fel, farmor klarar inget längre och dom har haft städning varannan vecka och hon har haft hjälp av dom i över ett år MEN jag ljuger inte när jag säger att hennes badrum inte städats ordentligt på över ett halvår. SKÄMS hemtjänsten! Blir så trött på dom att jag ska sova nu. Imorgon är det d-day och jag hoppas att jag överlever. Det måste jag göra för på fredag ska jag o mamma till Claes och Ia , på lördag kommer Sanna och Robert sen nästa vecka ska jag rida hos Pia och ha Sandra på besök :)

Av Louise - 2 november 2010 20:01

Visst fan suger det att vara arbetslös. MEN tack vare mina älsklingar har jag inte det allt för dåligt :)


      

Av Louise - 2 november 2010 19:33

På torsdag ska jag tillbaka till tatueraren. Är sjukt nervös eftersom det gjorde så galet ont sist. Denna gången är det meningen att hela tatueringen ska bli färdig. Vi har bokat tre timmar och jag hoppas verkligen att det räcker!

Nästa tisdag ska jag till vårdcentralen och skära bort en hudförändring(inget farligt), känner mig som värsta sadisten.



Vattnet som är på denna tatuering är typ det som saknas på min. Men mitt vatten ska inte ha någon färg. Är sjukt spänd över resultatet!


Imorgon ska jag och hundarna till pappa. Jag har ett litet uppdrag att sanera farmors fd lägenhet. Hade inte jag gjort det så hade han hyrt in städpersonal, så då kan jag ju lika bra få dom pengarna. Tycker det är okej att städa. Har en bra ljudbok på mobilen så det kommer nog gå snabbt :)

Av Louise - 2 november 2010 19:00

Lite grejer jag precis klickat hem från H&M :)











Ovido - Quiz & Flashcards