louisesblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Louise - 30 mars 2011 23:34

Idag var jag och Martin på vårt andra ultraljud. Allt såg bra ut och den lilla pojken var pigg och sprattlig:) dock ville han inte visa sig lika bra denna gången, så det blev ingen profilbild. Men även denna gången var han tydlig med att visa sin lilla pillesnopp:) personligen tycker jag inte att ultraljud är så himla häftigt. För det mesta så ligger man och tittar på en bild som inte föreställer något och så berättar barnmorskan att det lilla strecket är en vem från navelsträngen, där är en hand osv. Det är som att be en 3 åring beskriva en teckning, bara full med kladd men 3'åringen vet exakt vad allt föreställer. Dessutom blir jag så trött av att ligga på britsen med den varma gelén på magen. Martin blir så sentimenal och ställer fem tusen frågor till barnmorskan. Vilket gjorde henne lite frusterar märkte jag:) Men det känns bra att veta att det är en frisk parvel i magen. Den 5 maj blir nästa besök på mödravårdscentralen. Borde egentligen gå dit tidigare för att kolla mina blodvärden eftersom jag är så trött men jag orkar inte. Tycker de är så opersonliga där. Alla pratar om hur bra relation dom har till sin BM; jag har ingen relation alls med min. Nästa gång vi ses kommer hon nog inte ens komma ihåg mig. Slut på gnället nu. Dags att sov. Imorgon blir det sovmorgon, det jag gillar bäst just nu:) Natti

Av Louise - 25 mars 2011 12:19

Nu har äntligen krokusen tittat upp ute i rabatten :)

Men det VÄRSTA vårtecknet som jag sett idag (ville inte lägga upp en bild) var en fästing som promenerade på Liljas päls. Urk


   

Av Louise - 25 mars 2011 12:08

Jag, Silver och Lilja bestämde oss för att röva bort Lotta och Leo i måndags eftermiddag. Det blev en ca 3h promenad på stenshuvud. Vädret var perfekt, lite kyligt men med sol :) Martin och jag har planerat att göra samma utflykt på söndag om vädret tillåter. Wei :)


 



                 

Av Louise - 24 mars 2011 14:31

Äntligen har den gamla surgubben bestämt sig för att sälja huset! Det gör mig så glad att se. Han som äger det har endast använt källaren till sin rörmockarfirma och hyrt ut själva huset. Men som sagt ägaren är en riktigt otrevlig typ, hade en despyt med honom förra vintern eftersom han parkerade sin stora företagsbil mitt på vägen så vi inte kunde komma in med vår bil. Bad honom på ett vänligt sätt att inte parkera där men då blev han sur och tjafsade imot som en tonåring. Jävla gubbe som sagt.. Men nu blir vi av med honom! :)


Ett fint hus men är i behov att renoveras lite:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-horby-horby-kommun-osbyholm-banvallsvagen-5-1533355

Av Louise - 19 mars 2011 22:27

Såg precis på facebook att Liljas mamma, Mia, gick bort i torsdags. Hon fick somna in pga sjukdom. Även om jag bara träffat Mia några gånger kunde jag inte låta bli att känna stor sorg, kanske för att jag tänker på den dagen min lilla stjärna måste lämna mig. Jag vill inte ens föreställa mig hur stor den sorgen kommer bli. Lilja är nästan allt för mig. Därför sörjer jag Mia och skickar mina varmaste tankar till hennes husse och matte. Tänder även ett ljus åt henne ikväll, brevid Robins ljus som jag tänder varje kväll.


Vila i frid fina Mia

  

Mia på huskyträffen, dec 2010



Av Louise - 18 mars 2011 16:15

Imorse när jag vaknade såg det ut så här:

    



fi fan för vädret. Snart kommer Martin hem, sen ska vi upp till hans föräldrar och äta.. Början på helgen. Tiden går så snabbt. Kan inte fatta att det redan är fredag

Av Louise - 17 mars 2011 15:56

Är det bara jag som har problem med att logga in på hotmail?

Jag får skriva in lösenordet minst 5 gånger innan jag blir inloggad. Varje gång står det att det är fel men jag vet att jag inte skriver fel.. Störigt!


När jag ändå kräker av mig så vill jag passa på att nämna VÄDRET! Just nu snöar det ute.. Mer behöver jag väl inte skriva?! :(



Av Louise - 17 mars 2011 15:55


:)  

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards