louisesblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Louise - 27 december 2011 21:24

  Idag har Raisa åkt hem till uppsala igen. Dagarna har bara flygit iväg, känns som att hon kom igår.

Mamma åkte också hem i förmiddags så nu känns det riktigt tomt i huset. Jag har redan börjat plocka undan lite julsaker, alla lampor och ljus ska få vara kvar men granen ska ut i trädgården och alla tomtar bort.

Har varit en stressig men helt underbar jul!! Långa dagar har gjort gossen gnällig och lättretad.. Och vi har verkligen försökt trycka in så mycket som möjligt dessa dagar. Nu blir det vila.. Fram till nyår då vi ska ha fest hemma hos oss.

 

Bilder från helgen:

 

Julfrukost hemma hos oss

 

 

 

 

 

   

 

 

 


Julfirande hos pappa och Lotta på eftermiddagen/kvällen

       


Farmors 90årsdag den 23dec

 

   

 

Aleahs dop den 26 dec

   


Av Louise - 20 december 2011 19:23

I fredags blev lilla Gabriel 4 månader. Så nu kan vi äntligen få börja med smakisar!! :D

Idag var det kokt morot på matsedeln.


     


 



Av Louise - 12 december 2011 22:07

Oh yes. Var hos ortopeden förra veckan och hämtade mina inlägg. Har använt dem flitigt MEN ändå har jag så bajsigt ont i högerfoten på kvällen. Det är nog så som ortopeden misstänkte, at jag har en inflammation i ett muskelfäste ( under foten). Mmmmm härligt! Fick inget konkret svar vad jag kan göra åt det. Vila känns som en självklar grej men det går ju inte med en bebis och två hundar. Ska försöka smörja med Ipren salva en vecka , hjälper inte det så blir det besök hos farbror doktorn igen.

Av Louise - 7 december 2011 21:10



Hur ska jag börja detta inlägg? Kan ju börja att skriva om det mest värdefulla som finns i mitt liv, lilla Gabriel

Närsta vecka (den 15) blir han 4 månader och får äntligen börja med smakisar. Dvs ett krydmått t ex potatismos om dagen. Sen blir det även gröt. Tror han kommer att lägga ner mjölken så fort han bara kan, märker att han tycker det är jobbigt med flaskan. Ska köpa nya flasknappar med störrehål för att se om det hjälper lite.


Han uttvecklas otroligt snabbt och jag märker nya saker varje dag! Jag är medlem i något som heter "goboken", de skickar ett paket ca varannan månad med 4 saker som är anpassad efter hur gammal Gabriel är. Vanligast är att han får 3 böcker och en leksak. Sist fick han en tygbok som prasslar, han verkligen älskar den! Han brukar pilla med den och bita i den men idag var det första gången han verkligen tittade på den när han prasslade med den. Jippie tänkte jag, nu kanske han kommer börja att leka och roa sig själv. Han snackar också extremt mycket och är en mycket glad bebis. Det är inte svårt att få honom och le. När hundarna busar blir han så glad att han skriker och asgarvar. Ja han verkligen asgarvar. Min lilla älskling.. Tiden går så snabbt, veckorna bara rusar iväg och nu är det snart ett halvår sen han föddes. Jag fattar inte vad tiden tar vägen.


Martin planerar att vara pappaledig i maj och juni. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra då! Jag vill ju vara mammaledig all tid efter det. Så det är ju säkert ingen som kommer ge mig ett jobb, fast jag ska söka. Och hoppas. Fan vad jag hatar att vara arbetslös, är så avundsjuk på alla som kan gå tillbaka till sina jobb efter sin föräldraledighet. Men jag har besämt mig för att börja tänka mer positivt och det ska jag också! Det ordnar nog sig!

Jag och Martin har även planer på att flytta. Jag vill verkligen det och Martin är också positiv till det. Skriver mer om våra planer nästa gång. Nu ska jag gå och sova. Gossen var orolig igår natt och han verkar vara det nu ikväll också fast att han sover. Så jag måste försöka få lite sömn.


Shoppade loss på jollyroom igår:




Skapa flashcards