louisesblogg

Alla inlägg under oktober 2011

!

Av Louise - 26 oktober 2011 21:34






All work and no play makes Jack a dull boy,
All play and no work makes Jack a mere toy.

...

Av Louise - 26 oktober 2011 21:24


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH jag känner bara för att skrika! Varför kan inget bli som jag vill?!??!?

 

Av Louise - 22 oktober 2011 20:06

Hade verkligen tokmycket planer för denna helgen. Nu har jag fått ställa in nästan allt pga denna "tysta" uvi. Började med penicillin igår och känner mig mer sjuk än någonsin! Hade feber i natt men imorse kändes det bra men nu känns det kasst igen. Var på amnesty på förmiddagen och det ångrar jag nu. När jag kom hem vid ett var jag så trött och hade ont i njurar och nacke. Dessutom blir jag sjukt illamående av pencillinet också..


Imorgon skulle jag till julmarknaden på ovesholmsslott på fm , kl 14.00 till namngivningen för Hampus och på kvällen skulle vi ha playdate med Calle och Maja.

Jag vill verkligen orka allt !! Har sovit halva dagen men ska ändå försöka lägga mig tidigt..


Föresten så skulle jag och Martin ha mysdag idag i malmö med resturang och bio. Ni kan väl gissa varför inte det blev av!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi får försöka nästa helg igen.............

Av Louise - 20 oktober 2011 22:23

Så då har jag bokat biljetter åt mig och Martin till Anders Ekborgs "en stilla jul" den 17 dec i Malmö. Vi såg hans julshow för två år sedan och jag ser fram emot denna!



Sen så kommer kusinen RaisaBajsa ner och firar jul med oss. Wei! :)


   

Av Louise - 20 oktober 2011 22:07

Idag kom mamma och hon stannar här till söndag fm. Hon har hjälpt mig med Gabriel idag och ska även göra det imorgon. Trodde jag skulle ligga och sova hela dagen men sov ca 4h.. Kan inte riktigt komma till ro :/


Imorgon ska jag en sväng till kristianstad och lämna tillbaka ljudböcker till bibilioteket samt köpa ett babygym till lilla gossen. Det ska tydligen ha öppnat en ny leksaksaffär ute vid Willys så jag ska dit och kolla.


På eftermiddagen ska jag åka ut till Carolina i Vånga. Sanna och lille Hampus ska med dit och det ska bli trevligt. Hade gärna tagit med Gabriel men det blir alldeles för mycket omväg att åka hem och hämta honom. Tar med Silver ist :)


Jag uppskattar verkligen hösten men INTE MÖRKRET! Det ger mig ångest att det bara kommer att bli mörkare och mörkare. Sen är det så här i nästan ett halvår! Och kallt med.. Fifan säger jag bara. Jag håller tummar och tår att det ska blir en mild vinter.


Till våren ska jag och gossen börja på babysim och så ska jag och Lilja börja på spårkurs. Folk undrar om man inte blir rastlös av att vara föräldraledig, jag har då knappt haft ett så aktivt liv innan! (om man ej räknar jobb)


Vaaaaaaad jag längtar till lördag, då ska jag och Martin gå och äta på någon fin resturang och sen se på bio. Mitt val, Contagion


Sorry för att jag nästan bara skriver sega och disträa inlägg nuförtiden. Orkar verkligen inte annat för tillfället.


Tack och hej leverpastej


  Hampus och Gabriel

Av Louise - 19 oktober 2011 03:50

Får jag inte en hel natts sömn snart så blir jag nog galen!! Lilleman har varit så knorrig i natt så jag har varit uppe hur mÅnga gånger som helst och nu vågar jag inte lägga mig för jag mår så dåligt av att bli väckt hela tiden. Det tar på psyket. Har hört om barn som sover hela nätterna och jag säger bara att deras föräldrar måste vara så sjukt tacksamma!!! Det som suger allra mest är att jag inte kan träna som jag vill. Barnmorskan sa att jag måste vänta 6 månader innan jag får jogga, springa och hoppa. Hur ska jag då kunna träna??? Styrketräning har aldrig varit speciellt motiverande och hur ska jag få tid att gå och simma. SUCK

Av Louise - 9 oktober 2011 20:36

         Ja det kan man verkligen säga att jag fått. Det är verkligen skillnad på att vara centrum av universum i sitt liv än att ha någon annan som centrum. Även när jag gör saker utan Gabriel så tänker jag på honom nästan hela tiden. Även om jag är så glad när Martin kommer hem från jobbet på vardagarna för då tar han Gabriel så jag kan få lite "egentid", saknar jag honom efter några minuter och vill ha honom i min famn igen.


Det känns som att jag hade ett tomrum förr och nu är det fyllt. Saker som har betytt mycket innan betyder knappt något längre. Som t ex det här med shopping, det ända jag tänker på är vad jag ska handla till gossen. Han är allt för mig ♥


Jag och Martin har pratat lite om hur det kommer bli när föräldraledigheten är slut. Jag ska försöka få en plats till Gabriel på ett privat dagis i Höör. MEN jag kommer inte vilja ha han där heltid, det är han för liten för. Kanske 3h två dagar i veckan, så jag har siktat in mig på att plugga distans. Kommer jag inte in så ska jag försöka skaffa mig ett jobb där jag kan jobba halvtid (mest helger). Kommer dessutom hellre försöka lämna honom till familj än på dagis. Även om jag förstår att det är bra för barnet att få den slags stimulansen som den får på dagis anser jag att det är för tidigt för en 1åring. Men som sagt några timmar i veckan är väl okej.


Jag och Martin funderar även på om vi ska skaffa ett syskon till Gabriel efter att han fyllt 1 år. Det finns så många fördelar med det och den ända nackdelen som folk nämner är att det är jobbigt med en 1åring och ett spädbarn. Men jag tror att om man väl är i situationen så vänjer man sig. Dessutom kan det vara bra för barnen sen att de har varandra leka med. Det är bättre att ha småbarn under tiden man pluggar, tycker jag iaf. När man börjar jobba så blir det att man först ska vara mammaledig och sen blir det mkt frånvaro pga vård av barn osv.


 Alla kan ju tycka olika om detta men det är så jag tycker. Tror egentligen inte att det någonsin finns en perfekt tid i livet att skaffa barn. Det finns alltid saker som ska avklaras först och börjar man skjuta på det så är det lätt att det inte blir något. Jag vill ha barnen tidigt så de kan få så mycket tid med mamma, pappa, Lotta och Martins föräldrar. Jag har själv bara min farmor kvar i livet och hon är snart 89 år och gått in i sin "värld". Jag hade uppskattat att ha en mormor, morfar och farfar vid liv. Min farfar dog när jag var 10 år och jag fick aldrig en "vuxen" relation med honom och det saknar jag. Mina barn ska ha det bästa och det är detta som jag anser vara det bästa.


Vill poängtera att bara för att det är detta jag tycker så ser jag inte ner på människor som inte vill ha barn eller vänta med att ha barn. Alla är olika helt enkelt.


Imorgon är det exakt 7 veckor sen Gabriel föddes. Jag ska på återkoll hos barnmorskemottagningen i Höör och jag hoppas att de säger att jag är läkt och kan börja träna och får bada igen. Hoppas hoppas!


Måste även nämna att jag började på GI för snart två veckor sen och den första veckan gick jag ner 2kg. Känns verkligen bra och mitt sötsug är nästan helt borta. Dock inte mitt chokladsug men det botar jag lätt med lite 70% choklad :)


Nu ska jag ta en dusch och försöka komma i säng. Den kommande veckan verkar bli lika busy som förra. Har nästan alla dagar fullplanerade redan!


Lite bilder från veckan:

Silver fäller sommarpäls för fullt! Kan LÄTT borsta bort så här mycket varje dag!


Lilla marsvinet Siv har adopterats av pappa och Lotta. Här är en bild på henne i hennes nya hem. Hon trivs som fisken i vattnet, har nästan aldrig sett henne så avslappnad!


Silver vaktar den lilla och den lilla ligger i sin "kolik"gunga :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards