louisesblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise - 30 juni 2011 20:33


Jag verkligen älskar att gå på maskerad!!


(Sanna och Roberts inflyttningsfest)


 


(Pernilla hade förfest med Disney tema)


Av Louise - 29 juni 2011 23:04

ÄNTLIGEN fick jag ordning på min e-legitimation så jag kunde registrera mig i Osbyholm igen. Så nu bor "officiellt" i vårt hus igen och inte hemma hos pappa och Lotta i vittskövle.


Det första jag ska göra imorgon är att ringa vårdcentralen och få en tid så jag kan skriva in mig där i hörby. Jag orkar inte köra till degeberga mer.. Även om där är bättre!


Nu ska jag ta en iskall dusch så jag kan svalka ner mig lite. Imorgon har jag möte på arbetsförmedlingen kl 10.15 Ska bli såå kul!! NOT

Av Louise - 28 juni 2011 23:50

Kl 9.00 var jag och Martin på ultaljud i Lund. Jag vaknade med världens smärta i höften så mitt morgonhumör var verkligen inte på topp. Efter vi kommit hem från Lund gick jag och la mig. Sov ca 4½ timme.. Och det behövde jag verkligen!


Ultraljudet gick bra. Bebisen hade växt bra och allt såg fint ut. Vi fick fina bilder på ansiktet :) Han väger nu ca 2.5 kg och låg bra på normalkurvan. Dock låg han med rumpan ner och jag märkte att det störde barnmorskan. Vid födseln ska huvudet vara neråt och det är runt denna tiden av graviditeten då barnet bör ligga så automatiskt.


När vi kom till Barnmorskan på motagningen i Höör sen på eftermiddagen, verkade det inte vara någon stor grej. Hon är så flummig! Säger jag att jag har haft ont säger hon typ bara "jaa" sen får jag ge förslag till vad det kan bero på för att hon ska säga något mer. Hon sa att det inte gjorde så mkt att barnet inte hade huvudet ner men om han fortfarande ligger på sniskan v.35 så får man åka in så dom får försöka vända barnet. Jag förklarade även för henne att vi inte gått på någon föräldrautb och frågade vad hon tyckte att det fanns något som vi borde läsa på om. "Jaa smärtlindring kan ju vara bra.." Ah hon är så flummig! Och ingen vettig information får man ur henne! Jag ska in till kstad på torsdag och då ska jag förbi biblioteket och låna lite böcker.


Tillbaka till själva BM -besöket.. Jag hade gått upp 0.2kg på 1½vecka och magen var fortfarande 32cm. Mitt järnvärde hade höjts (!) och låg nu på 123. Vilket är jätte bra! Bebisen ghärtljud var bra och ja som vanligt var det bra med allt.

Själva graviditeten tycker jag går mycket bra och jag känner mig trygg att det kommer förtsätta så här till förlossning.

 

MEN min foglossning håller på att driva mig till vansinne!!! Jag använder mitt bälte men det hjälper knappt. När jag stå och går känns det inte så mycket men när jag sitter så blir jag halvt galen av smärtan. Det ser nog ut som jag har myror i byxorna för jag kan inte sitta still! Och på torsdag ska jag på möte på arbetsförmedlingen som varar ca 1h.. Hur fasen ska det gå???

Imorgon ska jag till sjukgymnasten i hörby och få en sån elmaskin. Minns inte vad den kallas men det är iaf såna plattorn man sätter där man har ont så skickas det inpulser som gör att smärtan försvinner. Hoppas det hjälper!!


"Elmaskinen"

Även kallad TensCefar Femina Kit

Cefar Femina är utvecklad för dig som är gravid. Du får biverkningsfri smärtlindring före, under och efter förlossningen, helt utan påverkan på barnet. Elektroderna placeras på ryggens nedre del (ej på magen!).

Av Louise - 26 juni 2011 19:07

.. hälsningar Lilja


 

Av Louise - 26 juni 2011 18:59

Åkte till Nova Lund med Hannah förra söndagen och fyndade lite på rean!


       

Av Louise - 26 juni 2011 18:31

Ja nu är det mindre än 2 månader kvar till förlossning. Känns helt snurrigt och tiden har gått så fort! Men samtidigt känns det så SKÖNT att snart få slippa graviditeten. Känner mig så tung och känner att bebisen ligger långt ner. Den trycker på neråt nästan varje dag nu. På tisdag ska jag och Martin på sista ultraljudet på fm och på eftermiddagen är det träff hos barnmorskan. Det är första gången Martin följer med, han tog kunde ta ledigt hela dagen för en gång skull:)


Snart är det dags att börja tvätta upp alla bebiskläder som vi köpt/fått samt alla lakan och dylikt. Nu i början av juli ska vi åka upp en sväng till ullared och köpa det sista som behövs. Martins föräldrar skulle lämna in min symaskin på service i Kristianstad denna veckan men så for jag får hem den ska jag börja sy! Har fått fina tyger och mönster till barnkläder av Lotta. Det ser jag verkligen fram imot att få börja med eftersom det blir bara svårare och svårare för mig att jobba i trädgården. Tv och sitta vid datorn roar mig knappt längre och om det är fint väder kan jag t om sitta ute och sy :)


Midsommarhelgen går nu mot sitt slut och jag har verkligen nöjd med den! I torsdags hämtade jag Marie och Kristofer vid tåget i hässleholm. De hade med sin lilla hund Filippa (som tyvärr löpte, så Silver fick fira midsommar i linderöd med Martins föräldrar).


Lilla Filippa


De stannade här till lördag och vi hade en mysig och lugn midsommar. Marie går en hudterapeut utbildning på Elisabetskolan i sthlm och hon hade med sig en massa presenter till mig :) Hon gav mig även en fotbehandling och färgade mina fransar och bryn. Så nu känner jag mig lite fräschare! Gårdagen spenderade vi i Vittskövle med pappa, Lotta och Leo. Berit från sthlm var också på besök. Det blev en lyckad dag med god mat, gott sällskap och en promenad på haväng med hundarna.


Idag har jag och Martin bara haft en lugn dag. Inga måsten och arbete. Härligt som bara den, kände mig lite kass sen igår. Tror jag överänstrangde mig och det tog ut sig idag.. Imorgon blir det fullt upp igen, Silver ska kastreras kl 8.00 och kl 13.00 kommer pappa, Lotta, Berit och Leo. Jag ska passa Leo någon timme medans pappa kör Berit till tåget i hässleholm. Det ska även komma någon på husbesiktning (för vår nya hemförsäkring) mellan kl 13-16. Busy life!


Bilder från haväng

         

Av Louise - 26 juni 2011 18:27

Dagens skörd av jordgubbar och smultron! :D

 

 

Av Louise - 19 juni 2011 22:13

Är för tillfället helt förhäxad av Conn Iguldens serie Kejsaren, som handlar om Gajus Julius Ceasars liv. Serien anses tillhöra genren historisk skönlitteratur och består av böckerna:


  • Roms portar (2003)
  • Kungars död (2004)
  • Svärdens fält (2005)
  • Krigets gudar (2006)

 

Är inne på sista boken nu, Krigets gudar. Kommer känna stor saknad när jag är färdig med den. Kan verkligen rekommendera dessa böcker för de som gillar spänning och mycket historiska inslag!


Ovido - Quiz & Flashcards