louisesblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Louise - 30 januari 2012 00:02

Efter denna helgen har jag fått helt nya prioriteringar. Helgen har bestått av flytt flytt flytt MEN inte för mig. Nej jag har tagit hand om den lille gossen. Det var bara till att inse att det inte går att släpa med en bebis när man kör fram och tillbaka i flyttlass. Jag har varit SÅ frustrerad av att se Martin och hans pappa jobba medan jag inte kunnat höra ngt. Försökte första dagen med gossen i babybjörn selen men det gick inte. Allt tar tusen gånger länge tid så jag var endast ivägen. Mn kanske inte kan tro det men det är väldigt jobbigt att endast umgås med en bebis i 3 dagar. Man behöver umgås med vuxna också. Den insikten kommer få mig att försöka hitta på mer utanför hemmet och ta vara på min egentid. Nu sover alla i huset och jag borde också lägga mig men jag vill verkligen inte. Sitter i soffan och känner den härliga värmen från brasan, så mysigt! Kommer sakna det.. I lägenheten finns ingen öppen spis. Nej jag kan. Inte lägga mig nu, njuter av att vara ensam och slappna av. Tittar lite på the real housewifes of new Jersey :) som godis för hjärnan, onyttigt men gott. Resten av veckan blir det fullt upp med att flytta det sista, packa upp, babyrytmik, babycafe och mycket skogspromenader i vittskövle . Härligt!

Av Louise - 27 januari 2012 22:34

Började med att sätta ihop en flyttlåda och när jag tillslut fattade hur man skulle göra såg jag att det fanns en beskrivning i botten.. Jahapp och nu är jag så trött och insperationslös så jag lämnade det för att gå upp och börja sortera kläder. Efter 3dje plagget fick jag separationsångest och sen hamnade jag här vid datorn. Behöver en fet spark i baken.


 

finaste gossen gör pruttljud med munnen :)

Av Louise - 27 januari 2012 22:31


Stor vacker ullmatta 2*3m


Vill ha:


Ektorp och Liatorp- serierna är snuskigt snygga!

Av Louise - 24 januari 2012 20:48

Om ens förlovningsring har blivit SÅ förliten att den skaver så det blir blödande sår, kan det vara ett tecken från Gud mån tro? Inte att min giftermål kommer blir skit utan att det är dags att ta tag i sin VIKT??? Snyft

Av Louise - 21 januari 2012 23:37

Imorgon är det en vecka sen Gabriel fyllde 5 månader. Känns så overkligt! Kollade på bilder från när han kom hem från bb. Min lilla kille har blivit så stor <3


Då: ca 14 timmar gammal

 


Nu

  



Ps.

Av Louise - 19 januari 2012 23:21

Att vara nyttig och äta efter GI gick åt helvete. Såklart.

Av Louise - 19 januari 2012 23:12

Den sista tiden har varit superstressig. Så mycket att förbereda och så lite tid.. Men till nästa helg ska vi försöka att flytta in. Denna helgen blir det fortsättning städ och målning. Mamma hjälper mig och städa så får Martin måla. Pappa och Lotta får vara med Gabriel. Så får det bli. Hoppas jag. Och mitt i allt börjar Lilja löpa. Halleluja! Kunde inte komma mer olämpligt , måste fixa hundvakt så inte pappa och lottas hund Leo blir knäpp. Stress stress stress. Hoppas det lugnar ner sig sen när vi kommit på plats. Då ska jag bli duktigare att skriva på bloggen, det ska bli mer bilder och mer om hundarna och Gabriels framsteg. Och så kanske jag ska berätta om sorgterapin som hjälpt mig oerhört mycket. Så håll ut - det kommer MERA !! :D

Av Louise - 2 januari 2012 22:21

 


Detta året ska bli så mycket bättre än förra! Mer träning, mer bra kost. MER kvalitetstid med våra kära familjer.

 All död runtomkring får mig bara att uppskatta min familj mer och mer. Jag ägnar mer än gärna resten av mitt liv åt min lilla gosse Gabriel. Han är mitt allt så jorden! Han Martin och hundarna. Och resten av familjen.  


I slutet av januari kommer vi flytta ut till farmors lägenhet. Sen kommer Martin renovera huset i ca 2 månader så att vi sälja det till sommaren. Och sen bo iaf ett halvår i vittskövle för att spara lite pengar -

sen får vi se vart vi tar vägen.

Skönt med en plan.


Som sagt, god fortsättning till alla!!!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards