louisesblogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Louise - 28 oktober 2010 22:30

Är så sinnessjukt trött! Det har varit en lång vecka och nu ska jag sova

Av Louise - 27 oktober 2010 13:02

Igår körde jag och hundarna till Vittskövle för att hälsa på farmor. Men först tog vi en sväng hem till pappa Lotta och Leo. Där blev det en härlig promenad i det vackra vädret!


    




Sen åkte vi som sagt ut till farmor på axeltorp och stannade där hela eftermiddagen. Var ute en sväng med hundarna tillsammans med farmor och sen fikade vi lite. Känns så skönt att farmor trivs så bra på axeltorp. Jag trivs där ju också så jag stannar gärna länge när jag är där:)

När vi var med farmor och kollade på lägenheten förra måndagen så kände jag verkligen hur jag saktnade jobbet där; dom gamla och personalen. 

Men när vi skulle hem så var det en sak som fick mig att känna: nu kommer jag ihåg varför jag slutade. Men det kan ändå inte hindra mig från att sakna de boende och personalen.


         

Av Louise - 25 oktober 2010 13:49

  

Av Louise - 25 oktober 2010 13:32

Stackars min älskade bebis Lilja. Hon är skendräktigt och är så otroligt ynklig och orolig. Hon har tagit en pipande plats späckhuggare till sitt hjärta som hon ömt sköter om och slickar. Hon tar den så försiktigt i munnen och lägger den mot sin mage som att hon vill att den ska dia. Ibland trycker hon med nosen på den så den piper till. Hon har även byggt som ett gryt i en av våra gästsängar. Hon har staplat upp täcken och kuddar runt ena hörnan och där ligger och och skyddar sitt "barn". Hon är så söt!


Vi ska ta en kull på hennes nästa löp som kommer vara ungefär i januari. Jag vet att hon kommer bli världens bästa mamma. Fina Liljan <3


      

Av Louise - 25 oktober 2010 13:13

 



före:


  




3 timmar tog det att  åstakomma detta. Om 1½ vecka ska jag tillbaka och fortsätta. Meningen är att det ska blir fler blommor och dom ska och skuggas. Sen ska det bli vatten och japanska stenar som bygger ihop karpen och liljorna.

Först ville jag ha många färger men nu har jag blivit vettig så det blir nog bara en färg. Tänkte typ ha mörklila skuggningar i liljornas blad, sen resten ska vara svart å grått.


Innan hade jag ju massor med idéer om alla tatueringar som jag skulle skaffa. Nästa projekt var en tatuering som täcker hela ryggtavlan. Först var det vingar men sen blev det antikens gudinnor. Meeeeeen eftersom det gjorde så svinigt ont nu sist så stryker jag den idén. Min smärttröskel har blivit mindre och jag vill inte utsätta mig för mer onödigt ont. När jag lämnade tatueraren i torsdags var jag helt övertygad om att jag inte skulle klara av att göra färdigt min arm. Men nu har jag ju börjat så det får jag ju slutföra. FAST att smärtan intill armhålan var outhärdig.  


Men annars har det gått bra med tatueringarna, smörjt dom 3 gånger om dagen. Liljorna känns inget alls nu men karpen gör rätt så ont fortfarande. Tror det beror på att underarmen hela tiden stöter i kroppen.

Av Louise - 20 oktober 2010 11:44

Imorgon ska jag ÄNTLIGEN tatuera mig igen! Kl elva på manifacture tattoo i kristianstad. Har bokat för 3 timmar, hoppas det räcker. Det blir överarmen denna gången. Tatueraren skulle rita ihop något men utgår ifrån en japansk fisk och vatten.


Typ:

  


Efter det ska jag till vittskövle och hjälpa pappa flytta farmors grejer till linderöd. Busy day!!

Av Louise - 20 oktober 2010 11:14

              

Av Louise - 20 oktober 2010 09:37

När jag vaknade imorse ville jag verkligen bara dra täcket över huvudet.

Det var så kallt i rummet och molnigt ute. Mitt humör påverkas så mycket av vädret. Är det sol kan allt kännas så lätt. Men med moln blir jag bara hängig.. Men jag ska väl inte klaga för än så länge regnar det inte.


Har tusen saker att göra idag. Måste damsuga och tvätta. Även om jag är hemma i stort sett varje dag blir det ändå att jag tvättar typ varannan vecka. Väntar tills det blir ett berg sen tar jag tag i det. Borde egentligen cykla bort till friskis och skriva in mig igen, måste komma igång med träningen!! Tänker varje dag att jag tar tag i det imorgon. imorgon imorgon imorgon


Seeeen måste jag göra det segaste av allt. Söka jobb. Ja jag vill ha ett jobb men att sitta och söka är så drygt. Blir ofta att jag måste söka jobb som jag inte kan få pga av utb erfarenhet osv. Men jag måste ju söka så då gör jag det.


Nu ska jag ut en sväng med vovsingarna innan jag ska "fånga dagen"

  

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards