louisesblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise - 31 maj 2011 20:36

Fyndade lite i natt när jag inte kunde sova..


Klänning - Kamel


Klänning - Ljusgul


Parkas - Beige


Jumpsuit - Ljusrosa


Tröja - Gråblå/randig


Topp - Gråblå


Topp - Vit


Topp - Gråmelerad


Tröja - Beige/randig


Påslakanset - Vit/blommig

Av Louise - 31 maj 2011 20:32

Jippie, fick idag bekräftat av sjukgymnasten att jag börjat få foglossning. Skitkul.. Men egenligen inte oväntat. Köpte mig ett stödbälte som fixerar bäckenbenet.

Håller tummarna att det hjälper!


Av Louise - 29 maj 2011 22:52

Till alla er som tänkt köpa någon present till mig när jag fyller år (6juli) så vill jag be er att köpa mumin mugg/muggar! Jag är så trött på att få en massa onödiga grejer och jag vill inte vara otacksam men det är alltid rolig att få något man önskar sig.

Länge har jag bestämt mig för att börja samla på mumin arabia muggar och nu ska jag baskemej börja. De finns att köpa på åhlens och kostar typ 110kr. Ett annat alternativ är att köpa på tradera, där kan man hitta billigare. Jag har inget emot att få begagnat eller få dubletter. Tack :)


Exempel:

Arabia, Mumin mugg


Arabia Muminmugg Jul 2004-2005


Mumin Mugg


OBS OBS OBS!!!

Jag VILL INTE ha några baby grejer tack!!


Av Louise - 29 maj 2011 16:37

Åååhej vad det sparkas och skvalpas runt i min mage. Var hos barnmorskan i torsdags och gjorde min glukosbelastning, vägning, mätning och lyssnade på hjärtljuden. Min mage är nu 26cm och jag har än så länge gått upp 6kg. Mitt blodsockervärde var bra, mitt järnvärde var bra och även var hjärtljuden det.

En frisk liten pojke dvs :) Men jag blir mer och mer otålig för var dag som går. Vill ha augusti nu!!! Speciellt eftersom vi fick träffa Filip och Emmas lilla bebis Maja igår. Hon är snart ett år och sååååååååååååå söt! Jag vill också med ha min bebis nu. Har beställ hem babypaket från Libero.se, babybox.se och apoteksgruppen.

Allt ska hämtas i veckan :)


Imorgon ska jag ringa sjukgymnasten (skjutit på det i evigheter!!), för den smärtan jag hade i benen, ländryggen och fötterna i fredags kan jag knappt leva med. Var så trött men kunde inte sova pga av smärtan.


Den 28 juni kl 9.00 är det dags för ultraljud nr 3. Det ser vi fram emot !


Av Louise - 29 maj 2011 16:24

Funderar på att investera i ett par Skechers Shape-Ups. Pga av graviditeten får jag så ont i fötterna.


Shape Ups Srt Skechers Skor Svart/Rosa


Funderar även på ett par Scholl Athletic som inneskor.. 

Skor - Scholl: Athletic | Yttersidan av skon


Det tråkiga med bra kvalitet är att det är så dyrt :(

Av Louise - 29 maj 2011 15:49

Igår hade jag och Martin grillkväll för att fira hans födelsedag. Trots regn och blåst blev det en mycket lyckad kväll! Tack till alla som var där :)

Idag skulle vi egentligen åkt hem till Sanna och Robert för att titta på deras nya hus men efter gårdagen bestämde vi oss för att ta en vilodag.


Lite bilder från igår:

                     

Av Louise - 27 maj 2011 21:39

I vår familj har vi aldrig firat mors- eller farsdag. Inte heller namnsdagar. MEN de senaste åren har jag börjat med det och brukar köpa någon liten present till min lilla mor.. Vad ska hon få i år? Tur att jag har morgondagen på mig att luska ut det :)


Mutti och Lutschinna <3  

Av Louise - 25 maj 2011 12:21

För ett tag sen var vi på konsert i Köpinge kyrka. De sjöng låtar från musikalen Kristina från Duvemåla. Jag hade några dagar innan denna konsert börjat läsa utvandrarna av Wilhelm Moberg. Nu har jag plöjt igenom alla de fyra böckerna; Utvandrarna, Invandrarna, Nybyggarna och sista brevet till Sverige. Måste säga att det LÄTT är några av de bästa böckerna jag läst. Jag älskar den "gamla svenskan" och det är förundrande hur det svenska språket har förändras.


Kan verkligen rekomendera dessa böcker! Har ej sett filmerna och jag hoppar nog över eftersom de inte kan vara bättre än böckerna.


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards