louisesblogg

Alla inlägg under september 2011

Ps.

Av Louise - 27 september 2011 22:29

Glömde berätta om min duktiga lilla gosse som sovit mellan 22.00-04.30 de senaste två nätterna. Vid halv fem har han fått mat och torr blöja och sen har han sovit till ca kl 07.00 Det resulterar i att jag börjar bli människa igen :)

Av Louise - 27 september 2011 22:17

Efter förlossningen gick jag ner 10kg, en vecka efter hade jag gått ner ytterligare 6kg. Då kändes livet underbart och jag hade hopp om framtiden :) MEN sen dess har jag gått upp ett och ett kilo. Igår kollade jag igenom alla bilder från dopet och jag ser hemsk ut! Det ser inte ut som jag väntar barn längre (magen har lagt sig bättre än vad jag trodde att den skulle göra!) MEN därimot ser det ut som att min haka gör det. Dubbelhaka är så ugly! Så fr.o.m Idag har jag börjat på GI och så fort jag får klartecken från min BM tänker jag börja träna.. HÅRT! Men jag har först tid den 10okt och det är ju rätt många dagar tills dess.. Så ist ska jag dra ner på kolhydraterna helt och försöka ta minst 2 promenader om dagen. Imorgon kommer Emelie och hälsar på. Det ser jag verkligen fram emot. Var så länge sen vi sågs och jag har saknat spitzol :) Natti

Av Louise - 25 september 2011 19:45

 

Gudfar och gudmor

   Alla fina presenter 

    Hela gänget

Av Louise - 24 september 2011 12:52


Gabriel invigde den på sitt egna lilla sätt genom att kräka ner den:)


 

Av Louise - 23 september 2011 20:58

Hade jag lagt mig ner hade jag garanterat somnat direkt. Det har varit en väldigt hektisk vecka, BVC besök, förberedningar inför dopet, tusen telefonsamtal osv osv. Känns knappt som jag hunnit se Gabriel något på dagarna, mamma har varit barnvakt varje dag. Kommande veckan blir dock annorlunda, då är mammas semester slut och då blir jag gossen och hundarna solo. På söndag är det dop jaaa lilla gabriel ska möta Gud. Halleluja. Hmm ja.. Det är viktigt för Martin. Nu ska jag somna framför teven, utan att ha borstat tänderna eller tvättat av sminket, med gossen i famnen. Godnatt

Av Louise - 18 september 2011 20:46

En regning och lite halvmörk söndag har nu passerat.. Martin har varit borta hela dagen och hjälpt Daniel bygga en friggebod. Jag, Gabriel, mamma och Lilja har varit hemma. Silver följde med Martin. Har knappt fått ngt vettigt gjort, bara slöat om man räknar bort två promenader.


 Lilleman har haft en bra dag med inte så mycket magknip. Vi ska byta mjölkersättning eftersom nestles ersättning verkar bara göra Gabriel hård i magen. Ska även köpa en dyrare nappflaska som ska fungera bättre än dom vi har nu. Den är dyr men det är så många som rekomenderar den på facebook sidan "Babyboom 2011". Det är en väldigt bra sida där man kan ställa en massa frågor som andra mammor och pappor svarar på.



"Medicinskt beprövad flaska med luftventil som eliminerar vakuum i flaskan och begränsar risken för magknip och mellanöroninflammation. Wideneckflaska med dinapp och lock."


Imorgon hade jag tänkt åka in till Kristianstad en snabbis och handla lite åt gossen, lämna lite ljudböcker på biblioteket och lite annat smått och gott. På tisdag ska jag på sorgterapi, kanske sista gången? Onsdag ska jag och gossen till BVC osv osv.. Fan vad veckorna rinner på!

Av Louise - 18 september 2011 20:43

För en vecka sen gick vi en promenad i skogen i linderöd vid Martins föräldrars gård. Var så OTROLIGT mycket mygg. Precis som i norrland. Jag fick bara 15 myggbett nere vid fötterna.. Skönt när hösten kommer igång och de kräken dör!


 

Snygg flippflopp bränna jag har va? :)

Av Louise - 18 september 2011 20:40

   <3

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards