louisesblogg

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Louise - 16 november 2010 19:19

Eftersom förra vinstern blev en riktigt värstingvinter och dom säger att denna ska bli likadan, bestämde jag mig för att investera i en riktigt skön varm jacka.

Först frågade jag mig hur den ska se ut och kom fram till att jag hade en midjekort dunjacka när jag gick i ettan på gymnasiet och den vintern hade jag urinvägsinfektion två gånger, så INGEN KORT!


För två år sedan hade jag en canada goose som jag var vääldigt nöjd med. Men den vintern regnade det mycket och den blev lite halvdassig av det, så jag sålde den vintern efter. Vilket jag ångrar nu, hade bara kunnat skicka den på kemtvätt så hade den varit bra.


Men man lär sig av sina misstag! Martin fick en sån värsting peak jacka förra vintern så jag hade ju lite tillgodo, SÅ det fick bli en ny goose :)

 

Nej jag är inte miljonär. Jag bara uttnyttjar människors köpberoende. Canada goose är ju inte längre "inne" så folk som köpt en sån jacka för den var inne säljer den efter ett år eller så.

Så jag köpte en begagnad mörkgrön heli artic för 1500kr. ( den ena mudden är lite trasig, för den fastnar i karborren när man knäpper dragskedjan, men det är lätt fixat hos skräddaren!) Den är knappt använd och nytvättad, ett riktigt fynd!  Jag skiter blanka fan i om den är inne eller ej, jag vill ha en rejäl jacka när jag ute och går med hundarna!



Klicka för att stänga fönstret

:)

Ovido - Quiz & Flashcards