louisesblogg

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Louise - 18 januari 2011 14:02

Igår var jag på inskrivning. Gick väl bra, var inte så märkvärdigt faktiskt.. Eftersom  jag inte minns när jag hade min mens sist är det omöjligt att räkna ut när bebisen kommer. Men eftersom hon måste ha ungefär så sa vi den 1 november vilket skulle innebära att jag skulle föda den 4 augusti.. Vilket inte kan stämma, eftersom jag inte tror att jag är så långt gången. Enl hennes mätning är jag i vecka 11 men tror snarare att jag är i veckan 9. Fick inte lyssna på bebisens hjärta eftersom jag inte var i vecka 13 el uppåt. Kan vara skadligt för barnet och tydligen är det svårt att höra några slag när det är så litet.


Sen gick vi igenom kost, motion, rökning, alkohol, medicinering, sjukdommar i familjen osv. Hoppas verkligen att barnet blir friskt, men lite jobbigt är det att vi både har bipolär sjukdom samt asperbergs i generna. Men sånt kan man ju inte heller haka upp sig på. Vecka 18 blir det ultraljud. Vilket känns som en evighet..


Frågade om det var ok om man solade solarium och det tog ingen skada på bebisen. Så from nu ska jag nog börja sola typ 15min/vecka. Känner att jag behöver lite ljusterapi och eftersom jag är ofta på badhuset kan jag ju lika bra passa på. Jag var och simmade med Sanna och Robert igår och imorgon ska jag på vattengymnastik. Känslan att röra sig ivatten är verkligen underbar, jag älskar det! Ska försöka vara på badhuset minst 3 gånger i veckan och när vädret blir lite bättre ska jag även försöka ut och jobba med vovvarna.


MÅSTE bara påpeka att det var såååååå jääävla skönt att se lite grönt gräs!! När jag var ute med hundarna i förmiddes insåg jag verkligen hur mycket snö som har försvunnit. Hoppas det fortsätter i denna takten! Jag vill gärna ha lite vår i förtid :)


Bjuder på lite gamla SOMMARbilder :) :

                      

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards