louisesblogg

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Louise - 13 december 2010 14:03

hej jag har sveriges ända vad vi vet akk jag köpte min tik i norge å min hane i england =) valpar till våren hoppas vi på =) de är helt underbara hundarföljer en i vått å torrt behöver myk motion å aktivering...

 

Svar: Jag skulle jättegärna vilja ha din mail för jag har såå mycket frågor om hur man importerar från norge eller england!! Jag är även mycket intresserad av att köpa en valp av dig när dom kommer, om dom är till salu förstås!

Ett gott hem kan jag garantera att jag kan erbjuda! :)

Hör av dig!


Av Louise - 13 december 2010 13:30



Vilken helg! Har bara varit hemma för att sova, resten av tiden har vi spenderat hos andra trevliga människor. I lördes var vi hos Daniel och bakade samt besteg fjälkinge backe. Något av det jobbigaste jag gjort i mitt liv :)

3 advent högg vi gran i linderöd samt åkte lite hundspann med vovvarna. Förra året fick en gammal kälke av pappa, en sån dom använde i kriget för att bära eller dra hem skadade. Den funkar jätte bra med hundarna, man får bara improvisera med lite rep. Så vi åkte en del sen fick dom dra hem granarna på kälken. Både Lilja och Silver var i sitt esse. Bägge älskade det!

Efter några timmar i Linderöd åkte vi till pappa, Lotta och Leo i Vittskövle. Det var vackert väder med sol så vi tog en promenad. Martin bestämde sig för att försöka släppa Silver eftersom han borde vara trött efter turen i Linderöd. Men icke, så han rymde såklart men Martin hittade honom 1½timme senare.. Eller snarare Silver var färdig då så han bestämde sig för att följa Martins rop och gick till honom :)

Myshelg kort och gott !



 


Martin, Daniel och Nelly


  

Hundarna, tröttade efter promenaden uppför fjälingebacke


    

Monika åker med hundarna :)

 


   

Lilja är så trött och tröstig, gott att äta snö då :)  

 

Otroligt vackert väder!


      

Leo och Lilja efter en fartfylld dag

Ovido - Quiz & Flashcards