louisesblogg

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Louise - 1 december 2010 16:15

Har suttit ute på internet och tittat på olika hundraser. Är fortfarande sugen på att utöka familjen. Gav upp mina planer på en ken kai, eftersom de inte finns någon uppfödare i Sverige eller ens i närheten av Sverige.


Idag hittade jag en ny spännande ras som heter Klee kai. Det är tydligen som ett mini format av en alaskan. Så super söta ! Men den närmsta kenneln ligger i Norge och verkar bara finnas ca 3 hundar i Sverige. Men jag ska ta och maila kenneln i Norge och se hur lång väntetid det är på valparna. Stod på en sida att det var ca 3 år :/ Men jag har alltid velat ha en liten hund, så vad skulle kunna passa bättre än denna? En liten husky med samma behov av aktivitet som dom stora!


Kenneln i Norge:http://www.monicatelle.com/voff/menu/menu.htm




Alaskan Klee Kai är spetshundar. Spetshundar eller spets hundar raser som har inträffat i det norra halvklotet.

Alaskan Klee Kai har sitt ursprung från Förenta staterna.

Hundar kan vara misstänksam och på sin vakt över främlingar. Som regel vänligt över andra hundar.

Klustring: United Kennel Club klassificera hunderasen som «nordliga raser».

Hundens utseende: Alaskan Klee Kai är en lilla hundra. Manliga hundar är så hög som 25 til 46 centimeter høy. Tisper är så hög som 25 til 46 centimeter høy. Manliga hundar är så tung som 4 til 10 kg tunga. Tisper är så tung som 4 til 10 kg tunga.

Hunden har stora står upp öron. Benen är vanligtvis normalt lång. Alaskan Klee Kai har en till viss del gemensamma byggnad. Halen är kort och hängande. Den har en medium lengde på sin näsa. Pälsen på alaskan klee kai är halvlång.

Mer fakta om hunden: Förväntat livet för en alaskan klee kai är 12 till 14 år. Valpar är från 1 till 3 valper.




Finns även en ras som heter miniature siberian husky:

(verkar endast finnas i USA?)


The Miniature Siberian Husky is often mistaken for the Alaskan Klee Kai, with whom it shares similar qualities. However, the Alaskan Klee Kai was bred from the Alaskan Husky, Schipperke, and American Eskimo. Miniature Siberian Huskies are smaller versions of Siberian Huskies. They share the same basic genetics and temperament, and are not yet considered a separate breed. They are not a separate breed, as they are just a runt of the Siberian Husky, bred only by irresponsible breeders who seek a profit.



Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards