louisesblogg

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Inga valpar :(

Av Louise - 28 april 2011 16:07

Idag åkte jag med Lilja till vetrinären. Vi skulle göra sista ultraljudet och hade räknat med att hon skulle föda nu till helgen. Idag skulle hon varit dräktig i 60 dagar men på ultraljudet visade det sig inga valpar. Jag förstod ingenting och vetrinären (samma som vi hade vid förra ultraljudet) sa att hon antagligen smittats med herpes vid födseln eller vid parning. Och herpes kan vid vissa fall kan påverka tikens kropp när den är dräktig så att valparna löses upp inne i kroppen.


Han rekomenderade att vi skulle ta blodprov både på henne och hanen om vi skulle para dem igen. Och självklart vaccinera dem om testet är possitivt.

Även om jag kunde se på monitorn klart och tydligt att det inte fanns några valpar, kunde jag inte fatta det! Hon är ju rund om magen, jätte kräsen med mat, sover jätte mycket, ligger och flämtar och vill bli kliad på magen samt haft spända bröstvårtor. Alla tecken på att hon borde vara dräktig.


Men vetrinären förklarade att hon var skendräktig. Och jag som gått och oroat mig för henne i en vecka och bett mamma ta ledigt från sitt jobb för att passa henne imorgon.. Även om jag är så sjukt tacksam att hon är helt frisk så kan jag inte låta bli att bli chockad och besviken. Martin tyckte också det var trå¨kigt men menade på att vi får ta en kull nästa löp. MEN hur ska det finnas tid ? Då har vi en liten bebis och det är mycket jobb med valpar... Usch..


Vi får väl se..


 


Stackars mattes lilla stjärna   

 
 
Leo

Leo

28 april 2011 22:38

Buhuhuhuhu...
Jag hade ju tänkt bli gudfar åt tre små huskeybebisar... Stackars Lilja och er och mig...

Blöta sorgepussar från kusin Leo

http://leo-broholmer.bloggplatsen.se

 
RAISA

RAISA

6 maj 2011 14:58

usch så ledsamt :( stackars Lilja! gosa med henne lite från mig...

http://raisas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 augusti 2013 23:55


Ja vi får väl se.. :)      

Av Louise - 24 april 2013 22:22

Hade man tagit bort allt snusk, mailen och alla snuskiga detaljer hade det varit en bra och spännande bok. Förstår inte hur de ska klara av att göra film av boken, inte utan att göra en porrfilm iallafall. Godnatt...

Av Louise - 24 april 2013 22:17

Idag fick Gabriel åka traktor för första gången. Han var helt mållös och jag är helt övertygad om att det är det enda han kommer vilja göra hos farmor och farfar :)...

Av Louise - 17 april 2013 20:55

Av Louise - 17 april 2013 20:54

Idag har jag och älsklingen målat. Det mesta av färgen hamnade på bord, kläder och hud.. Men lite fint blev också :)...

Ovido - Quiz & Flashcards