louisesblogg

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Louise - 11 augusti 2011 15:16

Var hos min nya barnmorska i tisdags. Gick riktigt bra! Hon var jätte trevlig och precis så som man förväntar sig att en barnmorska ska vara. Istället för de vanliga 30 minuterna var jag kvar där nästan en timme. Vi pratade om min graviditet, om förlossningen, om foglossningen och problem med andningen, om vilken bvc vi ska välja osv. Sen var det vägning (är uppe i 12kg nu), mätning (magen är 35 cm och ligger prick på den normala kurvan), sen kände hon på magen, lyssnade på bebisens hjärtljud, kollade mitt järnvärde samt tog blodprov. Tydligen skulle jag ha tagit nytt blodprov för ca 1 månad sen men det måste min sopa till fd barnmorska "glömt". Vilket jävla skämt hon var.. Fick reda på att hon skulle sluta nu direkt efter sin semester. Skönt då slipper jag se henne mer!


Så nu ska jag behålla den barnmorskan jag träffade sist och min nästa tid är på tisdag. Sålänge jag inte fött innan dess, VILKET JAG HOPPAS PÅ!!!!!!!!!!!


Igår hade jag såna sjuka sammandragningar hela dagen. Var nästan övertygad om att vi skulle behöva åka in till förlossningen framåt kvällen/natten. Robert och Sanna kom en sväng med sin lilla bebis vid fem-tiden. Vi käkade kina mat och sen tog vi en lång runda med hundarna för att verkligen sätta igång mig. Men det blev inget mer än sammandragningar. Natten var lugn och idag har jag knappt haft några alls. FRUSTRERADE!


Önskar att det kunde sluta regna så jag kan ta med hundarna ut på en riktigt lång promenad... Men icke!


  Hej lilla navel

Av Louise - 11 augusti 2011 15:10

 

Ovido - Quiz & Flashcards