louisesblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise - 3 maj 2011 22:34

 

Då är det huskyträff i Hovdala! :)

 

   Bild från förra årets träff

Av Louise - 3 maj 2011 22:26

Måste ju berätta lite om måndagen!

Som jag skrev innan så har jag anmält mig som frivillig att hjälpa till på amnesty i hörby. Jag åkte dit vid halv elva och fick ett varmt bemötande av ett gäng pensionärer. Dom städa och packade upp lådor. Jag fick en "mentor" vid namn Siv och det jag främst ska göra är att hjälpa henne packa upp och sortera kläder. Vilket var väldigt kul! Jag säger bara; vilket paradis för någon som älskar vintagekläder. Innan har jag varit skeptisk men det var faktiskt mycket snygga och bra grejer som de får in. Siv sa även att jag gärna fick komma med förslag till klädesavdelningen, tex om jag hade någon idé om hur saker ska stå för att sälja bättre osv.


Det känns bra att komma ut i en gemenskap igen! Dessutom är det aldrig några krav om när man ska vara där, nästan alla brukar vara där måndagar men när det är öppet för försäljning och inlämning onsdagar och lördagar är det frivilligt. De som vill stå i kassan får anmäla sig frivilligt.


Någon mer som är sugen att delta i gemenskapen? :)

Av Louise - 3 maj 2011 22:19

Jag och Martin diskuterade när vi skulle köpa spjälsäng och skötbord. Visserligen kommer bebisen först den 17 augusti men man vet ju inte hur bra ekonomin är då. Och nu i maj månad får Martin ut sin ackord så vi bestämde oss för att det var dags för inköp:) Från början var det bara tänkt att vi skulle ta en tripp till ikea och köpa det vi behöver men efter att ha kollat runt på blocket hittade jag ett bra paketpris på 1800kr. Då får man spjälsäng, ett skötbord med försvaring, ett skötbord med badbalja och en mobil. Har skickat ett iväg ett mess och hoppas på att få svar imorgon. Håller tummarna!


Spjälsäng med byrå, mobil ock skötbord

Spjälsäng med byrå, mobil ock skötbord

Av Louise - 1 maj 2011 23:20

Imorgon kl 10.00 ska jag till Amnesty i Hörby för volontärarbete. Jag, mamma och Lotta var en sväng dit i lördags och lämnade gamla grejer från farmor och då såg jag att se sökte hjälp. Det jag ska göra är att hjälpa till att packa upp kläder och annat. Ska faktiskt bli kul! Vill ju inte ruttna här hemma och något jobb till sommaren känns omöjligt att få pga graviditeten. Så jag får sysselsätta mig på annat vis :)


Måste även flika in att helgen varit toppen!

 Vi har fått upp vårt nya staket med hjälp av lite kära människor



TACK!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards