louisesblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise - 17 maj 2011 20:49

Det har jag börjat på nu. Var där idag och kommer fortsätta, teapin är på 7 träffar (fler vid behov) och jag fick även en bok som jag redan fått hemläxa i. Känns faktiskt jätte bra och även om det kostar en slant så känns det verkligen nödvändigt. På fredag är det exakt ett år sen Robin tog livet av sig och även om jag för tillfället inte orkar tänka på det vet jag att det tynger mig enormt mycket.

Känner också att det är en massa gammalt som jag måste ta tag i och få ur min skalle. Speciellt relationen med min fd styvmamma. Jag måste få bort henne och allt hon gjort ur mitt huvud. Jag tänker inte längre vara ett offer. Punkt

Av Louise - 15 maj 2011 21:08

Ja äntligen är dessa 9 dagar snart slut. 9 dagar av evigt hundpassande.

När jag tog på mig detta tyckte jag att det skulle bli så lätt och allt skulle vara som vanligt. INGET har varit som vanligt. Det är verkligen tufft att ha 3 stora hundar och vara gravid. Speciellt när den största

(kroppsmässigt, Leo väger över 40kg!)

 är en valp.. Och bajsar som en elefant..

Och är envis och busig på samma gång.


Nej jag kommer verkligen inte sakna veckan som varit. Pappa och Lotta hämtar Leo imorgon på morgonen, kl 10.00 ska jag vara på amnesty och greja. Det ser jag fram emot:) Men resten av veckan känns redan stressig, har en tandläkartid, en tid för samtalsterapi, en träff med kära Sandra från bromölla, ett möte hos arbetsförmedlingen samt ett tiotal samtal som måste ringas. FÖR att inte glömma Martins födelsedag på fredag.. och mina tre halv dagar på amnesty.

Stressigt stressigt.. Nu ska jag ta en promenad med den stora valpen och fortsätta lyssna på veckans ljudbok; invandrarna av Vilhelm Moberg.


Ciao


  


Av Louise - 11 maj 2011 22:32

  

Av Louise - 8 maj 2011 22:15

  <3


  Silvers favoritställe i trädgården samt årets skörd av rabarber.


En nöjd pojke :)

Av Louise - 8 maj 2011 22:10

Boka in helgen 26-28 augusti redan nu!


Siberian Husky-dagarna är ett årligt helgläger

 för huskyägare- och entusiaster. På schemat


står givetvis drag, men även andra aktiviteter


 så som agility, lydnad och spår. Vi håller till


 på Mjölby Brukshundklubb i Östergötland och


årets datum är den 26-28 augusti.


Välkommen!


http://web.comhem.se/~u68668861/


(Fan att vi inte kan åka.. Bebisen är ju räknad till 17 augusti) 

Av Louise - 8 maj 2011 21:42

Idag har det varit en varm och fin vårdag! Perfekt vi skulle på hundträff!

Kl 12.00 kom vi till hovdala och mötte upp de andra som också skulle på huskyträff. Några bekanta ansikten och några nya. Det blev bus i den stora hundinhängnaden, sen fick de som vill prova på drag, sen tipsrunda och sist grillning/fika.


Jag fick prova åka trehjulingskickbike med lilja och tre andra hundar. RIKTIGT KUL! Snabbt som fan gick det:) Martin körde endast med Silver och lilja. Silver var lite fjantig idag och bobbade sig med en annan hanhund så han fick inte vara så mcyket i hundhagen och leka. Men Lilja och Leo lekte där i ca 1½h. Vi körde hem vid halv fyra och när vi kom hem var vi alla trött så det blev en powernap, på 2h :)


Älskar verkligen dessa träffar. Brukar normalt vara ca 2 gånger per år. Önskar att det vore mer! I juni ska det iaf vara en till som hålls av Abbaboos kennel. Den idag hölls av Annas kennel (www.namizo.se)


SÅKLART glömde jag min kamera hemma så det blev bara lite halvdana bilder från iphonen. Får sno några fina när Anna lägger upp dom på sin hemsida :)


Lite pics:

                           

Av Louise - 8 maj 2011 21:34

Jag och Martin ska vara hundvakt till den 16 maj. Det är min pappa och Lottas hund Leo (vars blogg finns länk till). Lotta sätter en upp en musikal på teatern med musikskolan och då jobbar pappa också med den eftersom han är anställd på teatern. Så fram till den 16 maj jobbar dom från tidigt till sent och därför får lilla puppen vara här. Vilket fungerar rätt så bra, Leo retas rätt mycket med Silver och försöker tänja på Silvers gränser vilket gör Silver väldigt irriterad. Men ibland så är det Silver så tetas med Leo så det jämnar väl ut sig.. Imorgon är första dagen som jag är hemma själv med de tre busarna, hoppas det går bra! Mellan 9-12 är jag på amnesty och hjälper till så då får dom vara hemma själv.



Lite bilder från helgen:

   Var är husse och matte?


   Bästisarna


   Leo

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards