louisesblogg

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Louise - 25 maj 2011 12:21

För ett tag sen var vi på konsert i Köpinge kyrka. De sjöng låtar från musikalen Kristina från Duvemåla. Jag hade några dagar innan denna konsert börjat läsa utvandrarna av Wilhelm Moberg. Nu har jag plöjt igenom alla de fyra böckerna; Utvandrarna, Invandrarna, Nybyggarna och sista brevet till Sverige. Måste säga att det LÄTT är några av de bästa böckerna jag läst. Jag älskar den "gamla svenskan" och det är förundrande hur det svenska språket har förändras.


Kan verkligen rekomendera dessa böcker! Har ej sett filmerna och jag hoppar nog över eftersom de inte kan vara bättre än böckerna.


 


 

Av Louise - 25 maj 2011 12:16


Vi har Daniel och Nelly att tacka för denna fina tavla. Jag och Martin hjälpte såklart till med de har gjort mest. Ihopsättandet skedde för några helger sen hemma hos oss. Den ska limmas en omgång till sen ska den sättas upp.

Fin va? :)




     

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards