louisesblogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Maspalomas, Gran Canaria

Av Louise - 17 april 2011 00:08

RESAN!


Här kommer lite blandade bilder från min och Saras semester i Maspalomas. Vi bodde på hotell Pargue Nogal, ligger ca 40min från maspalomas beach. Helskönt ställe fast det var lite "turistgetto". Flygresan tog lite mer än 5 timmar men gick smidigt både dit och hem. Inga luftgropar:) Vi bodde på ett mysigt pitoreskt hotell som bestod av lägenheter, en pol och en liten resturang. Längre ner finns bilder på vår lägenhet. Några dagar låg vi vid polen och några nere vid stranden.

Bredvid Maspalomas beach låg en öken, efter den kom Playa del íngles. Vi hade planer på att korsa den öknen för den såg liten ut på kartan men gav upp rätt så snabbt:)


 

Det har verkligen varit en superhärlig vecka som bestått av solning, bad i hav och pol, shopping (men inte så mycket för det var så dyrt!), vandring, utflykt till Playa del ingles, utflykt till Las palmas, besök i Christofer Columbus hus samt katedral, besökt en vulkan, besök spaniens största tropiska växtpark, trevliga resturang besök och annat kul. Även om jag saknar värmen och solen så är det skönt att vara hemma. Träffa min lilla familj igen :) Själva vardagen kunde jag varit utan men inte utan mitt hem och familj. <3



                                   

 
 
Ingen bild

Karro

18 april 2011 07:07

haha.. varför är jag inte förvånad över svamp bob handduken.. =P Jätte fina bilder, hoppas du hade det underbart där.. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 augusti 2013 23:55


Ja vi får väl se.. :)      

Av Louise - 24 april 2013 22:22

Hade man tagit bort allt snusk, mailen och alla snuskiga detaljer hade det varit en bra och spännande bok. Förstår inte hur de ska klara av att göra film av boken, inte utan att göra en porrfilm iallafall. Godnatt...

Av Louise - 24 april 2013 22:17

Idag fick Gabriel åka traktor för första gången. Han var helt mållös och jag är helt övertygad om att det är det enda han kommer vilja göra hos farmor och farfar :)...

Av Louise - 17 april 2013 20:55

Av Louise - 17 april 2013 20:54

Idag har jag och älsklingen målat. Det mesta av färgen hamnade på bord, kläder och hud.. Men lite fint blev också :)...

Ovido - Quiz & Flashcards