louisesblogg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Ultraljud nr 2

Av Louise - 30 mars 2011 23:34

Idag var jag och Martin på vårt andra ultraljud. Allt såg bra ut och den lilla pojken var pigg och sprattlig:) dock ville han inte visa sig lika bra denna gången, så det blev ingen profilbild. Men även denna gången var han tydlig med att visa sin lilla pillesnopp:) personligen tycker jag inte att ultraljud är så himla häftigt. För det mesta så ligger man och tittar på en bild som inte föreställer något och så berättar barnmorskan att det lilla strecket är en vem från navelsträngen, där är en hand osv. Det är som att be en 3 åring beskriva en teckning, bara full med kladd men 3'åringen vet exakt vad allt föreställer. Dessutom blir jag så trött av att ligga på britsen med den varma gelén på magen. Martin blir så sentimenal och ställer fem tusen frågor till barnmorskan. Vilket gjorde henne lite frusterar märkte jag:) Men det känns bra att veta att det är en frisk parvel i magen. Den 5 maj blir nästa besök på mödravårdscentralen. Borde egentligen gå dit tidigare för att kolla mina blodvärden eftersom jag är så trött men jag orkar inte. Tycker de är så opersonliga där. Alla pratar om hur bra relation dom har till sin BM; jag har ingen relation alls med min. Nästa gång vi ses kommer hon nog inte ens komma ihåg mig. Slut på gnället nu. Dags att sov. Imorgon blir det sovmorgon, det jag gillar bäst just nu:) Natti

 
 
Emily

Emily

2 april 2011 17:11

Vill bara rekommendera dig/er att göra ett 4d ultraljud! Då får man 3D bilder och sen en video på barnet. Inte de "vamliga" bilderna, utan de ser ut som riktiga foton. Riktigt coolt! Såhär ser de ut typ! :D http://mammalajossan.blogspot.com/2011/02/4d-ultraljud.html

http://agressia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 augusti 2013 23:55


Ja vi får väl se.. :)      

Av Louise - 24 april 2013 22:22

Hade man tagit bort allt snusk, mailen och alla snuskiga detaljer hade det varit en bra och spännande bok. Förstår inte hur de ska klara av att göra film av boken, inte utan att göra en porrfilm iallafall. Godnatt...

Av Louise - 24 april 2013 22:17

Idag fick Gabriel åka traktor för första gången. Han var helt mållös och jag är helt övertygad om att det är det enda han kommer vilja göra hos farmor och farfar :)...

Av Louise - 17 april 2013 20:55

Av Louise - 17 april 2013 20:54

Idag har jag och älsklingen målat. Det mesta av färgen hamnade på bord, kläder och hud.. Men lite fint blev också :)...

Ovido - Quiz & Flashcards