louisesblogg

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Louise - 13 mars 2011 19:35

 

        

Av Louise - 13 mars 2011 19:15

Denna helgen, precis som förra, har varit fullspäckad!

I fredags åkte jag och Martin hem till Lina och Jim. Fick se deras hus för första gången, sjukt mysigt och fräscht! Eller hus och hus, det är en liten gård med stall, hönshus och mark till. Blev lite avis faktiskt.. Jag vill också bo mer på "landet". Osbyholm är ett sånt bajsigt mellanting, även om jag trivs här rätt så bra. Iallafall så bjöd Lina och Jim på grillat ( andra gången i år :) ) och det var mums. Pernilla kom ca 40 min efter mig och Martin och det var trevligt att träffa henne med. Det gör man ju inte så ofta så mycket som hon reser runt!


Vi kom hem vid halvtvåtiden på natten och var bara tvugna att kolla på BB som vi hade spelat in. Hehe jaa vet vi är lite desperata.

På lördagsmorgongen blev det till att gå upp tidigt för hundarna skulle lämnas hos Martins föräldrar vid halv elva. Kl 12.00 skulle vi befinna oss på Utmaningarnas hus i malmö. Där körde vi 2.5 h med Daniel, Fia och Madde. Har aldrig varit där innan och det var skitkul! Det är en stor lokal med en massa rum med olika utmaningar. Typ kluriga frågor, hinderbanor, bollbanor osv. Lite som fångarna på fortet.

( http://www.utmaningarnashus.se/ )


Martin var lite känslig när det gällde hinerbanorna eftersom jag är gravid men så avancerade var dom inte, bara han som är lite orolig :)

Efter det fikade vi lite och sen gjorde Martin och jag stan medans Daniel och Madde åkte hem en sväng. Vi körde ut till svågertorp och besökte K-rauta, arken zoo (där jag träffade en papegoja som jag blev helt kär i), ikea och lite andra mindre affärer.


Kl kvart i åtta träffade vi åter Daniel och Madde på resturangen Elysé. Där åt vi på deras kända kött fondue. Så trevligt att få komma ut ordentligt efter att suttit hemma och ugglat hela veckan!!


Idag spenderade Martin dagen med kompisar medans jag och Lilja har haft mysig tjejdag här hemma :)


Kort och gott, det har varit en helg i goda vänners lag!!!

 



Ovido - Quiz & Flashcards