louisesblogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Arbetslös - rastlös - missnöjd??

Av Louise - 16 mars 2011 23:30

Jag tror inte jag kan fatta hur bra jag har det. Jag är gravid i snart 18 veckan och har den lyxen att gå hemma. Att vara arbetslös. Jag kan göra vad jag vill när jag vill. Och det jag lärt mig under den tiden jag varit gravid är att det inte är jag som bestämmer längre utan min kropp. Vissa dagar är jag så förlamande trött att jag knappt klarar något. Då kan jag vila som jag vill. Ibland kan jag tänka hur kaosartat det skulle vara att ha ett stressigt jobb när man är i ett sånt tillsånd. Ändå kan jag inte gå runt hemma och njuta fullt ut..


 Jag hatar att vara arbetslös, inte bara att inte ha något jobb att gå till med trevliga arbetskamrater utan även känslan att jag lever på samhället och min sambo. Okej vi ska inte gå in på exakta summor men det är inte mycket jag får ut i månaden och jag har varit med i akassan sen jag var 18 och betalat, så något dåligt samvete har jag inte för att jag nu plockar ut min akassa. Men just det att jag inte kan styra min inkomst, tex ville jag ha extra pengar en månad så slet jag extra. Nu kan jag inte välja.


Men egentligen har jag det så jävla bra. Jag söker jobb men är 99% säker på att jag inte kommer få något för jag har ju ca 3 månader kvar se kan jag inte jobba mer. Och det respekterar jag. Jag skulle inte vilja anställa en gravid till ett jobb, utan yrkeskrav, om den snart ska gå på mammaledighet i ett år. Lite annat om man hade haft något udda yrke som kräver en speciell utb. Men såär det inte i mitt fall. Nej jag ska försöka vara mer tacksam för den lediga tiden och sluta ha dåligt samvete. Jag ska koppla av det nu! Punkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 augusti 2013 23:55


Ja vi får väl se.. :)      

Av Louise - 24 april 2013 22:22

Hade man tagit bort allt snusk, mailen och alla snuskiga detaljer hade det varit en bra och spännande bok. Förstår inte hur de ska klara av att göra film av boken, inte utan att göra en porrfilm iallafall. Godnatt...

Av Louise - 24 april 2013 22:17

Idag fick Gabriel åka traktor för första gången. Han var helt mållös och jag är helt övertygad om att det är det enda han kommer vilja göra hos farmor och farfar :)...

Av Louise - 17 april 2013 20:55

Av Louise - 17 april 2013 20:54

Idag har jag och älsklingen målat. Det mesta av färgen hamnade på bord, kläder och hud.. Men lite fint blev också :)...

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards