louisesblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Louise - 6 februari 2011 22:12


Min fisk är nog inte helt kry.. Men den andas och simmar runt som vanligt, ibland.. Eller så har den bara måndagsdepp som jag. Fast hela veckan då

  

Av Louise - 6 februari 2011 22:01

 

              

Av Louise - 5 februari 2011 09:38

En lördags morgon bör man sova till elva. Men det kan jag göra endast på vardagarna, på helgen vaknar jag alltid tidigt.. Och det suger! Martin och vovvarna ligger här brevis och sover som små grisar:) i såna lägen är det skönt att ha en iphone. Då kan jag ju ligga och surfa utan att behöva lämna den varma sängen. Imorse surfade jag in på blocket. Brukar kolla annonser på hundar där lite då och då. Idag hittade jag en annons där en tjej söker en dagmatte tio sin lilla 8månader tik. En väldigt söt hund. När jag såg att hon bor i Sjöbo tänkte jag direkt att det inte var något men jag läste annonsen ändå och då visar det sig att hon jobbar i Hörby! Så jag har bestämt mig för att ringa och se om hon är intresserad. Kul det skulle vara med en lekkamrat till Lilja, Silver är ju så lillgammal så han bryr sig inte om att leka så mycket längre. Annonsen var inlagd igår så oddsen ser bra ut:) Igår var jag på fest hos Ingrid med en del av Partylite gänget. Det var verkligen jättekul! Känner att jag borde komma ut oftare och göra sånt. Dock var det inte jättehäftigt att köra hem kl tolv på natten i totalt ösregn. Men det var det värt:) Idag ska jag till entré och fönstershoppa med Karro. Sen ska jag bjuda på mat och bio eftersom hon fyllde år förra veckan. Vi ska se musikalen burlesque (eller hur det stavas). Ska bli fett najs:) skönt att komma lite hemifrån också. Imorgon ska hela familjen åka och hälsa på hos Sanna och Robert. Blir verkligen en härligt aktiv helg!!

Av Louise - 3 februari 2011 22:06

Vinter ute, vinter inne.

Sommar i hjärta, sommar i sinne.


  

Av Louise - 3 februari 2011 21:44

Jag och Martin såg precis tisdagens avsnitt av "mannen som talar med hundar". Det handlade om han besökte familjer som ägde varghundar. Tillsammans med honom var det en kvinna som är vargexpert. Hon förklarde för familjerna om varghundens olika behov och beteende. Självklart beroende på hur mycket varg dom har i sig. Det sjuka var att de två varghybriderna som var mest "vargig" hade nästan exakt samma beteende som Silver, vår siberian husky hane, har.


En av familjerna i programmet hade en 50%varg 50%alaskan malamute. Den såg på pricken ut som Silver. Och hade som sagt exakt samma kroppsspråk.


Visst att siberian husky är en urhund men så mycket av varginstinkt trodde jag inte att det skulle vara. Lilja, vår lilla siberian husky hona, är helt tvärtemot Silver. Hon är mycket mer "hundig" av sig.


Så vi kommer helt klart ta efter mycket av de tipsen vargexperten hade till familjerna för jag tror absolut att de kommer bita på Silver. Han är verkligen en överintelligent hund.



Varg i det vilda:




Silver:  


LIKT ELLER VAD?  

Av Louise - 3 februari 2011 21:32

Verkar som att det blir en solresa i vår iallafall! :D

Hade besök av Sara idag och vi bägge ville resa i mars-april så vi bestämde oss för att slå ihop våra påsar och resa tillsammans. YEAY kan inte beskriva hur jävla glad jag är över att ha hittat någon att resa med!!!

Vi är överens över vad vi vill ha ut av resan, sol, bad och sevärdheter! Och inte allt för dyrt. Jag kissar nästan på mig av lycka. ÄRLIGT


Sara hittade ett all inclusive hotell som heter Atlantica Sungarden, på cypern.

http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/agia-napa/hotell--lagenheter-atlantica-sungarden/?season=sommar-2011&agent=reseguiden

Verkar superfint och det hade verkligen varit najs med all inclusive!

Dock är det fritidsresor man åker med och jag föredrar Ving.. MEN SKITSAMMA




Av Louise - 1 februari 2011 22:30

Fick hem ett brev till pappa idag där det stod att jag kommit in på Hälsopsykologi kursen på kristianstadshögskola. Det är en fristående kurs på halvfart (50%) med internetbaserad distansundervisning. Jag fick inlogg av pappa och tänkte att det lät kul. MEN jag har loggat in och fattar ingenting! Det står inte när den startar och men jag tror den startade igår? Jag försöker kolla mitt kurschema men den sidan funkar inte. Jag fattar ingeeet och det är så frustrerande! Frågan är vad ska jag göra nu? Det verkar som att jag måste tacka ja till kursen innan jag kan läsa mer om hur det fungerar. Och det kan jag ju inte bara göra hur som helst för då kan jag inte plocka ut min akassa mer och då sitter jag här med noll moneys. Trött jag blir!!!

Av Louise - 1 februari 2011 14:04

Äntligen har jag fått tummarna ur röven och köpt en minneskortläsare. Har haft bilder i kameran från i somras som jag inte kunnat ladda över.

MEN NU! :)

                              

Ovido - Quiz & Flashcards