louisesblogg

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Louise - 21 februari 2011 15:07

För er med bra smak kan jag verkligen rekomendera denna serie. Jag har alltid varit förtjust i zoombie filmer men samtidigt väldigt kräsen. Denna serien faller mig i smaken och är riktigt läskigt bra!!

Den går på tv11 söndagar kl 22.30



Av Louise - 21 februari 2011 14:58

Nu är Liljas löp i full gång! Hon är noga med sin hygien och att slicka sig nertill men ändå har hon lyckats bloda ner lite. Inte lätt :)

Så det blir mycket tvättande men det är det värt! Om ca 5-6 dagar bör hon vara i höglöp och släppa till för Silver. Jag håller tummarna så hårt jag kan att det blir en kull! Vi hoppas på en 3-4 valpar så vi kan sälja dom till folk runtomkring oss, för en summa som täcker alla utlägg. Vi funderar även på att behålla en valp, trots att bebis kommer någon gång i augusti. Jag tror det kommer fungera bra ändå. När jag tar långrundor med hundarna och barnet får valpen ligga i vagnen när det inte orkar gå längre. Längtar!!

 

 

Silver och Lilja när dom var små valpar:

                

 

 



Av Louise - 21 februari 2011 14:44

Ja då sitter jag med magen fulla av tomatsoppa. Kokade bara upp en kastrull med krossade tomater, svarpeppar, chilipeppar, salt och färsk selleri. Mumsigt och precis lagom för mig utan aptit och dålig smak pga förkylningen.

Försöker inte tänka på min kroniska måndagsdepression för då blir den mer tydlig. Försöker ist ta det lugnt och inte fundera så mycket. Gick en 2h runda med hundarna, vilket gick dåligt eftersom jag mådde så dåligt av hostan och förkylningen. Fick stanna många gånger och sätta mig ner för det snurrade i huvudet. Det var tur att jag hade tagit dom långa kopplen så hundarna kunde springa runt bäst dom ville annars hade dom bara blivit frustrerade. Sen när jag kom hem åt jag min fin fina soppa och nu har jag betalat mina räkningar. Känns alltid lika bra att få skiten överstökad.


Pratade även med en kompis och nu har vi spikat datum för Ullared, det blir den 5 mars!! Very soon :) Och ungefär i samma veva ska jag och en annan vän boka utomlansresa till april. Weei mycket att se fram imot. Det gillar jag, vanligtvis känns det som att tiden står stilla för mig men nu börjar det hända lite grejer.

Trots att våren lyser med sin frånvaro...


Ovido - Quiz & Flashcards