louisesblogg

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Louise - 1 februari 2011 22:30

Fick hem ett brev till pappa idag där det stod att jag kommit in på Hälsopsykologi kursen på kristianstadshögskola. Det är en fristående kurs på halvfart (50%) med internetbaserad distansundervisning. Jag fick inlogg av pappa och tänkte att det lät kul. MEN jag har loggat in och fattar ingenting! Det står inte när den startar och men jag tror den startade igår? Jag försöker kolla mitt kurschema men den sidan funkar inte. Jag fattar ingeeet och det är så frustrerande! Frågan är vad ska jag göra nu? Det verkar som att jag måste tacka ja till kursen innan jag kan läsa mer om hur det fungerar. Och det kan jag ju inte bara göra hur som helst för då kan jag inte plocka ut min akassa mer och då sitter jag här med noll moneys. Trött jag blir!!!

Av Louise - 1 februari 2011 14:04

Äntligen har jag fått tummarna ur röven och köpt en minneskortläsare. Har haft bilder i kameran från i somras som jag inte kunnat ladda över.

MEN NU! :)

                              

Av Louise - 1 februari 2011 13:59

ÄNTLIGEN NY MÅNAD!!!

Våren närmar sig ! Inga minusgrader idag inte :)

Dock skitkallt ändå.. Men man får tänka positivt!




Av Louise - 1 februari 2011 13:41

Som arbetslös har man väldigt mycket tid extra. Ibland känns det som att jag kommer att bli galen och klättra på väggarna. Jag har även väldigt lätt för att tänka för mycket när jag är sysslolös och det resultrerar oftast i att jag blir lite deprimerad. MEN då är böcker en räddning, eller LJUDBÖCKER som jag helst föredrar. Jag blir lätt rastlös av att sitta och läsa så en ljudbok är perfekt. Lyssnar man på en bra bok så blir sysslorna hemma aldrig tråkiga. Inte heller promenaderna med hundarna :) Man glömmer att det är skitväder och är helt inne i boken.


Dom senaste jag lyssnat på är:

  • Hundraåringen som klev ut ur fönstret och försvann av Jonas Jonasson

 

  • Från vaggan till deadline av Robert Gustafsson

Två helt fantastiska böcker! Jag har ju alltid varit ett stort fan av Robert Gustafsson och älskar allt han gjort. Alla er som känner igen sig i det kan jag varmt rekomendera hans bok! Man får likasom hela bakgrudhistorien till hans kändaste sketcher samt får man veta om hans uppväxt och liv. Ljudboken är extra bra eftersom det är Robert själv som läser upp den.


Hundraåringen som klev ut ur fönstret och försvann lyssnar jag på nu. Har väl kommit till ca mitten av boken och den blir bara bättre och bättre. Trodde inte att jag skulle gilla den men ville ge den en chans eftersom alla som läst den säger att den är så bra. Den handlar om en gubbe som heter Allan och fyller 100år. Han är trött på sitt liv på äldreboendet och vill inte bli firad. Så han bestämmer sig för att rymma innan kalaset. Han är i god form för att vara 100år och tar sig till busstationen. Där berstämmer han sig för att ta första bästa buss. En kille ber han passa en väska och det slutar med att han tar väskan och åker med bussen.

Väskan visar sig innehålla pengar och där börjar jakten på gubben och väskan. Han träffar en massa människor och det blir väldigt roligt och spännande!


 


Ovido - Quiz & Flashcards