louisesblogg

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Louise - 8 februari 2011 18:16

Snacka om att det blåste inatt! Jag vaknade hur många gånger som helst av att det lät som att taket skulle flyga av. Tyckte faktiskt att det var rätt obehagligt..

Dock blev jag försvånad när jag och vovvarna tog vår lång runda på förmiddagen, vi såg inga träd som hade trillat. Knappt ens grenar. Av att dömma lätena inatt trodde jag nästan att stormen var litr som orkanen Gudrun.

 Som de flest nog minns?


Nog om det.

Det blev inget med kursen hälsopsykologi. Insåg att jag skulle förlora mer än tjäna på att gå på den. Tror knappt csn hade berättigat mig några pengar och jag hade ju mist min akassa. Dessutom kändes den onödig eftersom den var internetbaserad och jag behöver inte ännu en grej som håller mig hemma. Tvärtom! Blev heller inget med den lilla hunden som behövde en dagmatte. Jag ringde tjejen som lagt ut annonsen och lämnade ett meddelande på hennes telefonsvarare. Hon har fortfarande inte ringt tillbaka så jag skiter i det. Hon borde vara desperat, inte jag.


Så vad ska jag nu hitta på? Idag kändes det riktigt vårigt och jag lääängtar bara att få sätta fingrarna i jorden. Har så mycket som ska göras i trädgården i vår. Och det ser jag framimot! Men ett halvtidsjobb vore ändå inte fel :/


Nu är det ca 3 veckor kvar till ultraljud. Har inte fått någon kallelse än men den kommer väl när som helst. Känns som att det har gått en evighet sen jag var på inskrivningen på mödravårdscentralen. Och sen illamåendet avtagit kan jag nästan bli lite tveksam om jag är gravid. Ibland kan jag nästan få lite småpanik för det känns som att inget händer. Men barnmorskan sa att det brukade kännas overkligt fram till ultraljudet. Så jag får väl lugna mig :)

Ovido - Quiz & Flashcards