louisesblogg

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Louise - 10 juni 2011 23:49

Måste bara få uttrycka hur besviken jag är på barnmorskemotagningen i Hörby. Hade jag vetat allt jag vet nu så hade jag stannat i åhus, även fast det hade tagit mig mer än en 1h att köra dit.


Föräldrautbildningen börjar nästa vecka, på tisdag. Men vi kommer inte kunna gå på den. Det är tre träffar och tiden som träffarna ska hållas är 15.30-17.30 HUR FAN har de tänkt sig att man ska kunna gå på de tiderna?? Tror dom att man har råd och ta ledigt? Varför inga kvällstider? Ah jag blir så jävla arg.. Dessutom ringde barnmorskan som skahålla i kursen häromdagen och meddelade att den första träffen har blivit ändrad. Ist för att ses 15.30 ska alla ses kl 14.00


 Varför? Jo för hon hade möte i lund kl 16.00 Jag förklarade för henne att vi inte kan den tiden och att vi dessutom inte kommer de andra träffarna heller eftersom det blir för dyrt om Martin ska ta så mycket ledigt samt köra själv till malmö ist för att samåka. Då tyckte hon att jag kunde komma själv. MEN DET TYCKER INTE JAG, jävla diskriminering mot mannen! Så jag sa att om inte min sambo kunde komma så tänker inte jag heller komma. Vi ska faktiskt bli föräldrar bägge två och inte bara JAG. Klarar han sig utan utb så gör väl jag det med.


DESSUTOM (som om det inte vore nog) har dom lagt tiderna för föräldrakurserna i hörby samtidigt som de håller föreläsningar i Eslöv om graviditet och barnafödande. Så då ska man välja antingen eller? Fast det inte ens är samma information. Nu fy blä för SKIT-HÖRBY KOMMUNS PRIORITERINGAR.


Ser fram emot den dagen jag flyttar ut ur denna kommunen.


(I Sverige är det lag att man ska ha rätt till gratis föräldrautbildningen men då är det ju smart av kommunerna att lägga utb på en tid då typ inga kan komma så slipper de hålla utb. Jävla idioter. Sen på sommaren hänvisar de till privata utb för då är de på semester och håller inga utb alls!)

Av Louise - 10 juni 2011 21:21

Äntligen fungerar vårt mobila bredband igen! Telia har haft störningar här i Hörby hela veckan, pga av all åska. Därför har det inte blivit någon uppdatering.

Jag väntar på att Martin ska komma hem, han är och köper BJ glass och hyr film:) :) :) Bättre sätt kan man inte spendera en fredagskväll.


Lite pics från veckan:


                       

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag om mina siberian huskies, min familj och lite annat smått och gott som händer i min vardag. Vill du veta mer? Läs ! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards