louisesblogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Bom krasch tack och adjö aldrig mera korv i brö

Av Louise - 27 februari 2012 06:39

I lördags tittade vi på melodifestivalen tillsammans med Lotta. Tänker inte kommentera mer om det programmet, förstår inte riktigt varför jag kollar på det. Tror det är någon slags grupptrycksgrej eftersom alla andra här i huset kollar. Aja iallafall så hände det en olycka efter, när jag skulle gå ner för trappan trillade jag. Det började med att vänster fot vek sig och då trillade jag framlänges. Det var ca 2-3 trappsteg kvar till golvet och eftersom jag hade Gabriel sovandes i famnen satte jag automtiskt ner högerfoten så den skulle ta fallet. Hela högerfoten vek sig HELT och fy fan vad det knakade! Då tänkte jag "nu är det kört, gips i 3 månader". Gabriel klarade sig bra och vaknade inte ens av fallet. Martin tog honom och själv hamnade jag i någon slags chock för det brände i bröstet och jag kunde inte andas. Läget var så i några minuter och sen när de började släppa kom smärtan från fötterna som ett bomnedslag. Visst att jag har stukat foten någon gång men inget i jämförelse med det här.. Låg på golvet ett bra tag och Martin och Lotta diskuterade om vi skulle ringa ambulans. Men det slutade med att Martin bar in mig till vår lägenhet. Sån tur är vänsterfoten lätt stukad så den kunde jag stötta på efter några timmar. Var liggande hela dagen igår och idag känns det redan bättre. Använder Gabriels barnstol som evastol(stöttning) när jag ska gå och det funkar ok. Förutom att jag får träningsvärk i armar och mage :) helt sjukt vad otränad jag är.. Jag ska aldrig mer önska att få ligga i sängen en hel dag för det finns inget tråkigare!! Martin får ta pappaledigt och jag får sjukskriva mig. Kul. Så det blir en tur till vårdcentralen sen i fm. Säger de att jag måste in till sjukhuset och röntga mig blir jag cp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 augusti 2013 23:55


Ja vi får väl se.. :)      

Av Louise - 24 april 2013 22:22

Hade man tagit bort allt snusk, mailen och alla snuskiga detaljer hade det varit en bra och spännande bok. Förstår inte hur de ska klara av att göra film av boken, inte utan att göra en porrfilm iallafall. Godnatt...

Av Louise - 24 april 2013 22:17

Idag fick Gabriel åka traktor för första gången. Han var helt mållös och jag är helt övertygad om att det är det enda han kommer vilja göra hos farmor och farfar :)...

Av Louise - 17 april 2013 20:55

Av Louise - 17 april 2013 20:54

Idag har jag och älsklingen målat. Det mesta av färgen hamnade på bord, kläder och hud.. Men lite fint blev också :)...

Ovido - Quiz & Flashcards