louisesblogg

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Louise - 18 oktober 2010 18:40

Detta är första inlägget i min nya blogg.

Känns konstigt att vara tillbaka och blogga, var ju mer än ett år sen jag slutade. Men måste erkänna att jag saknat det lite. Skönt och skriva av sig även om mitt liv kanske inte är det mest spännande just nu.


Idag var jag, pappa, Lotta, Leo och farmor på Axeltorp. Farmor har fått ett lägenhet där och jag tror hon kommer trivas så bra. Såg riktigt hur glad hon var under besöket. Länge sen jag såg henne så glad sist. Hon blev riktigt förtjust i den kvinnliga sköterskan som visade henne runt. Farmor upprepade hennes namn hela tiden och klappade henne på axeln :)


För er som inte vet är min farmor dement och har även afasi. Så hon har väldigt svårt att prata längre meningar utan svarar "juste" på allt man säger och frågar.

Anledningen till att hon fick afasi var antagligen en liten propp i hjärnan. Hemtjänsten är ju inte precis den bästa så hon har inte fått någon vidare stimulans och det är säkert därför hennes tal blivit ännu sämre.


Men på axeltorp vet jag att hon kommer få det bra. Det är ett bra ställe med bra personal. Det bästa för lilla farmor <3


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards